Pages

Followers

Wednesday, August 1, 2012

EksPediSi MenaWan GuNuNg AnGsi (Part 2)

Assalamualaikum..

Dalam Blog kali ini saya nak syer pengalaman mendaki & gambar-gambar semasa Ekspedisi ke Gunung Angsi pada 25/02/2012 - 26/02/2012 lepas... Kalo korang nak tau....Gunung Angsi ni adalah sebuah gunung terletak di Ulu Bendul, Negeri Sembilan yang mempunyai ketinggian 825 meter sahaja atau 2702 kaki. Mengikut pendakian biasa masa yang diambil ialah 3 jam mendaki dan 3 jam untuk turun. Itu belum dikira kalo ada halangan ataupun kawan-kawan yang cedera. Kitorang hari tu mengambil masa lebih 8 jam mendaki dan turun ke bawah. Alhamdulillah semuanya selamat. Di bawah ni gamabar-gambar sekitar ekspedisi tersebut.....
Sebelum mendaki lebih kurang jam 8 pagi kami berkumpul di tanjak. (Seperti yang orang JPAM tu cakap la). Masing-masing excited nak panjat gunung tu...(termasuklah aku....eh?mane aku?hihi)
     Untuk permulaan, pendakian bermula dengan jalan rata then baru semakin menaik...
Pendakian bermula...

Berehat melepaskan lelah..
 Akhirnya kami sampai hingga ke Puncak Gunung Angsi..... Lepas ni nak daki gunung mane plak ye..dengar citer ade plan nak naik Gunung Kajang cuti 1 Malaysia ni..eh? ye ke gunung tu?.......hrmmm...nantikan cerita saya dalam blog yang akan datang...Bye-Bye...;)



Dari Mata Arisa,
Arisa
 

2 comments: